Reserveren van een starttijd

Met het vaststellen van de aanpak van startijden reserveren is getracht rekening te houden met de zeer diverse wensen van de vele leden van Holthuizen; of ze nu 4 keer per week willen spelen of maar 1 keer per maand, of het gaat om leden die nog volop actief zijn in het arbeidsproces of leden die al gepensioneerd zijn. Hoe dan ook is gebleken dat er voldoende ruimte is om te spelen, zeker als men niet altijd op de hoofdbaan wil spelen maar ook wil genieten van de volwaardige par 3 baan.

Het reserveren van starttijden is alleen noodzakelijk voor de hoofdbaan. Op de par 3 baan is een spiraal te vinden. Door een golfbal daarin te plaatsen wordt het volgorde van het afslaan bepaald.

Het gebruik van de EGolf4U systeem

Onze inrichting van de EGolf4U systeem resulteert in de volgende aanpak:

Elke 8 minuten binnen periodes dat er gespeeld kan worden wordt een nieuwe starttijd beschikbaar gesteld over precies 192 uur.  D.w.z. starttijden kunnen worden gereserveerd binnen een periode van 8 dagen vooruit waarbij op de 8e dag de starttijden per 8 minuten een starttijd vrij komt;
Nog niet gebruikte startijden op de huidige of volgende dag kunnen altijd worden geboekt;
Op dagen 2 t/m 8 mag een lid maximaal 2 openstaande starttijden hebben. Starttijden die ontstaan als gevolg van inschrijvingen van wedstrijden worden niet meegeteld.

Een starttijd boeken

Hieronder de stappen die gevolgd moeten worden om een startijd te boeken:

1. Inloggen op de Holthuizen website met gebruik van de gebruikersnaam en wachtwoord;
3. Klik op de icon van een kalender en kies een datum waarop u wilt spelen;
4. Door op te klikken geeft u aan of u 9 of 18 holes wilt spelen;
5. Er verschijnt nu in de vorm van een grid een weergave van uwe mogelijke starttijden overeenkomstig de keuzes die u hebt gemaakt. Door op “lijst” te klikken verschijnt het overzicht in een andere vorm
6. Klik op de starttijd van je keuze;
7. Nu verschijnt uwe starttijd met de mogelijkheid om tot maximaal 3 spelers toe te voegen. (In het geval dat er 4 spelers zijn mag de som van de playing handicaps maximaal 104 zijn);
8. Door de eerste letters van de naam van de toe te voegen speler in te typen verschijnt een lijst van alle spelers wiens naam die dezelfde letters bevatten – dit kunnen leden, vrije golfers of bekende gasten. Door op degene te klikken die mee gaat spelen wordt hij of zij toegevoegd aan de flight. Door op “Introductie” of “Gastspeler” verschijnt een scherm waarin je alle relevante persoonsgegevens in kunt voeren. Voor de mogelijkheid “Vrienden” zie tekst hieronder.
9. Klik op “Reservering inboeken”.

N.B. Het is mogelijk om u als lid toe te voegen aan een bestaande flight. Het is echter raadzaam om dit pas in overleg te doen met de reeds ingeschreven spelers.

Het wijzigen of annuleren van een starttijd

2. Klik op “reserveren”;
3. Klik op “Mijn Reserveringen”
4. Nu ziet u een lijst van jouw reserveringen met in rood de tekst Starttijd annuleren. (Een startijd gegenereerd als gevolg van een inschrijving voor een wedstrijd bevat geen rode tekst en kan op deze wijze niet geannuleerd worden.)
5. Als je wilt annuleren klik dan op de rode tekst;
6. Er verschijnt nu een scherm waarmee je de annulering kunt voltooien;
7. Geef eerst aan de reden van de annulering;
8. Vervolgens kies je of je alleen jezelf wilt uitschrijven of de hele flight. Heb je op een van de mogelijkheden geklikt dan is de annulering compleet.

Het wijzigen van een bestaande boeking is niet mogelijk. De huidige boeking zal geannuleerd moeten worden en een nieuwe boeking worden gemaakt.

Vrienden

Vele leden spelen vaker met een groep vrienden. De optie “Vrienden” binnen het systeem geeft een lid de mogelijkheid om zijn of haar groep vrienden in een lijst vast te stellen. Om dit te doen gaat men als volgt te werk;

2. Klik op “reserveren”;
3. Klik op “mijn profiel”
4. Onder de tekst Mijn vrienden wordt de mogelijkheid geboden om andere leden, vrije golfers of gasten op te zoeken door een aantal letters van de naam in te typen;
5. Hebt u de vriend gevonden klik dan op “Toevoegen als vriend” en zal die gekozen persoon in uwe lijst van vrienden verschijnen.

In het vervolg, Bij het boeken van een starttijd hebt u bij stap 9 de mogelijkheid om op Vrienden te klikken. Hiermee verschijnt uwe vriendenlijst en kan u uit die lijst medespelers selecteren.

Gebruik van de web app

De procedure om de starttijd te boeken met gebruik van de web app komt bijna precies overeen met het bovenstaande. Op de menu kiest u “starttijden” en maakt u dezelfde keuzes van datum en aantal holes. Hierna verschijnen u mogelijke starttijden en kan er een selectie worden gemaakt.

Paul Roper

4 september 2022