Par 3 baan

Kleintje Holthuizen
In 2017 is, naast onze 9 holes golfbaan (met 18 afslagen, par 73), een volwaardige 9 holes par 3 baan geopend. De holes op de par 3 baan zijn korter dan de holes op de “grote baan”. Dit betekent dat u minder afstand aflegt en de holes sneller (in ca. 1 uur) kunt spelen.

Het ontwerp van de par 3 baan is van de bekende golfbaanarchitect Alan Rijks. De aanleg is gedaan door Vos Golf en Sport bv. Hiernaast is een groot aantal enthousiaste vrijwilligers uit de golfclub betrokken geweest bij de aanleg en inrichting.

Door de kortere afstanden is de 9 holes par 3 baan aantrekkelijk als u net leert golfen. U kunt hier na een paar lessen al snel de baan in om te ervaren of de golfsport bij u past. En als u een ronde van 9 of 18 holes op de grote baan te lang vindt duren, kunt u prima terecht op de nieuwe par 3 baan. Ook ervaren golfers zijn blij met de par 3 baan. Zij kunnen hier werken aan hun korte spel en zelfs een officiële handicap-kaart lopen.

Dankzij de aanleg van verharde paden, kunt u, als u gebruik maakt van een golfbuggy het hele jaar door op de par 3 baan terecht, zelfs wanneer de grote baan niet toegankelijk is.

Als u nog geen golfervaring heeft mag u onder begeleiding van een clublid met een WHS handicap spelen op de nieuwe par 3 baan. U dient zich dan wel vooraf aan te melden bij het secretariaat.

Een dagkaart voor de par 3 baan kost € 20,00.Ook is er een 10-ritten kaart voor € 160,-.