Baan

Golfen bij Golfclub Holthuizen; sportief, gezond en gezellig

Als je vanuit Groningen Roden binnenrijdt, zie je de vlaggen van Golfclub Holthuizen wapperen aan de linkerkant van de weg, aan het Oosteinde 7A.  Wat direct opvalt is dat zowel bij mooi weer, maar ook als het wat minder is, de parkeerplaats altijd redelijk vol is. Wat drijft al die mensen toch naar de Golfbaan?

Golfen is een sportieve activiteit

Holthuizen heeft sportiviteit, gezondheid en gezelligheid hoog in het vaandel staan. Er is een prachtige 9 holes golfbaan, een qualifying par 3 baan en mooie oefenfaciliteiten. Bij de golfschool kunt u lessen nemen op elk niveau, ook voor de jeugd.

Golfen is gezond

Als je regelmatig beweegt blijf je langer fit. Dat weten golfers allang. Tijdens een ronde golf loop je ongemerkt al snel 6 tot 9 kilometer in een redelijk tempo. Daarmee is golf een cardiotraining waarmee je volop calorieën verbrandt.

Golfers spelen in de regel het hele jaar door in een prachtige natuurlijke omgeving. De frisse lucht en vitamine D (die je via zonlicht binnenkrijgt), zijn  goed voor je immuunsysteem, je botten en je spieren.

Daarnaast bevordert golfen het ontwikkelen van een goede balans en houding. En last but not least ervaar je tijdens het golfen meer rust. Het sporten in een natuurlijke omgeving vermindert stressgevoelens.

Golfen is gezellig

Golf  is een van de weinige individuele sporten die je toch in teamverband speelt. Je gaat met twee of meer de baan in, en er is voldoende tijd voor gesprekken, terwijl je toch samen sportief bezig bent.

Ook na het golfen is er in de regel voldoende tijd onder het genot van een drankje na te praten over het spel. Bij Holthuizen doe we dat in de Brasserie, waar je ook kunt genieten van een heerlijke lunch of diner.

Kom lekker een dagje golfen bij Holthuizen. We heten u van harte welkom!