Wie wordt gekroond op Koningsdag?

27 april was Koningsdag en natuurlijk ook de traditionele vlaggetjeswedstijd bij Holthuizen. Alle deelnemers in oranje, de een geheel in oranje, bij de ander toch even zoeken. Mooie creaties die soms het golfen niet geheel ten goede kwamen maar wel de hilariteit.

Het was, op een kort buitje na, toch vooral mooi weer en het werd zelf warm genoeg om de jas en/of trui uit te doen. Er werd dapper gestreden, van jong tot oud, om je vlag zo lang mogelijk te behouden en vooral niet als eerste de vlag te moeten plaatsen omdat je slagen op zijn. De eerste vlag kwamen we tegen op hole 13, de eerste uitgestreden clubgenoot. Dan kijken hoe ver jij het kunt uithouden.

Door zeer inspirerende flightgenoten, en dankzij de winterlessen van onze nieuwe pro’s, Gerrald en Ronald, hield ik dit keer de bal goed in de baan. Niet alles lukte maar wel meer als vorig jaar.

Toen we aankwamen op hole 16 zagen we al een flight doorlopen op hole 19. Er was dus iemand die meer dan twee keer rond kon komen met het aantal toegewezen slagen. Helaas moeten mijn 3 flightgenoten hun vlagje plaatsen op deze 16e hole, hun slagen waren op. Maar zoals echte flighgenoten doen, hebben ze mij ondersteund tot ook ik de 18e hole kon uitspelen met nog twee slagen te gaan. Op hole 19 kwam mijn laatste slag tussen de bomen rechts van de fairway waar het pad naar hole 2 begint.

Maar, ik was toch niet ver genoeg gekomen om die dag als koning gekroond te worden. Deze eer kwam toe aan onze benjamin van deze gezelligheidswedstrijd; Benjamin van Bunningen. Hij ontving de hoofdprijs, een tegoedbon, te besteden in de nieuwe golfshop van onze pro’s. Ook werd hij gekroond tot koning van de dag en kreeg een heuse medaille omgehangen.

Hulde voor deze jonge golfer, die vakkundig werd bijgestaan door zijn ouders en Erica. Ook een flinke veer voor de organisatie en de opgetrommelde hulptroepen.

Het was een leuke dag met een gezellige afsluiting in onze brasserie. Tot de volgende gezelligheidswedstrijd(en).

Willi Janssen