Vriendinnen-dag 2023

De dag na de vriendinnendag 2023… schrijven we dit verslag terwijl de regen tegen de ramen klinkt.

Dan bedenk ik me hoeveel geluk we hebben gehad, we liepen in een heerlijke temperatuur 18 holes, met af en toe wat wind en een paar druppen regen, maar deze waren eerder verfrissend dan storend.

We speelden met 32 dames in  16 teams een gezelligheidswedstrijd over 18 holes, daarnaast speelden er nog 2 teams een 9 holes wedstrijd. Het was een gezellige drukte in de kleedkamer en in het clubhuis, waar we ontvangen werden met een kop koffie en wat lekkers en een leuke attentie. Om 12.30 u stond iedereen klaar op de hole waar gestart moest worden, wij startten op hole 6, verder kan niet, dus die dagelijkse 10.000 stappen hebben we zeker gehaald. We mochten allen afslaan om vervolgens door te spelen met de beste bal.  Op deze manier maak je gebruik van elkaars sterke punten en kun je je eigen prutballen negeren, erg fijn! Op hole 6 speelden we direct voor de Neary , helaas sloegen we deze niet. Dit weerhield ons er niet van om vol goede moed op hole 7 voor de Longest te gaan. Ondanks een mooie afstand, was ‘t niet ver genoeg, maar gelukkig hadden we op hole 8 een nieuw doel: de Tweary. Zo hadden we dus bijna alle specials op een rij!  Gelukkig hadden we  een gezellige flight en speelden we allen golvend, conform de naam van het spel.

Onderweg, in de schuilhut konden we een lekkere hap uitzoeken en wat drinken, waarna we onze ronde vervolgden.

Hierbij kwamen we op hole 4 nog de Longest / Nearest to the line tegen. Een nieuwe, enigszins verwarrende variant, maar zeker ook uitdagend. Wellicht kan deze nog iets aangepast worden; suggestie:  trek een dubbele lijn, waar tussen geslagen moet worden, zo ver mogelijk.

Nadat we op hole 5 nog even de bunker meenamen, sloten we de 18 holes af en liepen we langs de (nog steeds) mooie zonnebloemen terug naar het clubhuis. Daar voerden we de scores in en was er ruimte voor een drankje met een borrelhapje. Opgefrist en omgekleed was het tijd voor de prijsuitreiking. Bij de 18 holes zat er weinig onderling punten verschil tussen de nummer 3 en 2, maar de nummer 1 had enorm hoog gescoord, met 39 punten. Daarnaast hadden zij ook de meeste specials (longest, tweary, neary) op hun naam gezet, een mooie prestatie!

Na de prijsuitreiking was de rijst gearriveerd en konden we genieten van een heerlijke maaltijd. De sfeer bleef goed, net als het weer. Uiteindelijk sloten we een leuke, gezellige en goed georganiseerde dag, tevreden af.

In de diverse speeches werd de organisatie, in de persoon van Dini, Marijke en Rieks al uitgebreid bedankt, maar dat kan niet vaak genoeg dus ook vanaf hier: Bedankt.

Dat geldt ook voor de horeca en de greenkeepers, alles liep op rolletjes en de baan lag er prachtig bij.

Kortom een op dag, met goede sfeer en voor ons, erg verrassend, de 2e prijs! Op naar volgend jaar, met hopelijk weer veel enthousiaste teams en ook vriendinnen van andere clubs.

Want zoals Joke zei: “Natuurlijk doe ik mee; al is het alleen maar om te vieren dat ik een vriendin heb!”

Groet, Ali & Arrienne

Voor de statistieken:     Longest                                           : Sonja Labordus

Neary                                              : Andrea Waalkens

Tweary                                            : Ligaya Donig

Longest / nearest tothe line       : Ligaya Donig

Uitslag 9 holes  :             1 e Barbara Brouwer en Astrid Siekman

uitslag18 holes :             1e Sonja Labordus en Ligaya Donig

2e Arrienne Takens en Ali Woltman

3e Marga Klingenberg en Tjitske Bathoorn

Klik op de pijltjes naast de afbeeldingen om verder te gaan.