Verslag van de G-golf commissie

EEN LEUK GEZELLIG EN WARM TOERNOOI

Ergens in januari van dit jaar krijgen we het bericht dat de S.O.Regionaal niet door zullen gaan. De schrik is groot, na Corona en dan weer een afgelasting, dat is teveel. Maar wat te doen? nu het S.O committee het aflast zullen wij voor grote kosten komen te staan. Zonder hulp is dat niet op te brengen.

We besluiten de schouders eronder te zetten en te kijken wie ons erbij kunnen ondersteunen zodat we wel deze golfdag kunnen organiseren. Leo neemt direct het voortouw en is al aan het vragen voor we er erg in hebben. De leden zetten direct in op; doorzetten van deze dag!

De eerste 2 maanden is het afstemmen en de organisatie een tandje harder laten werken. Het is gelukt, we worden bij 2 organisaties, de RABO bank en Menzis gevraagd om een cheque in ontvangst te komen nemen.

Gemeente Noordenveld is direct een onderdeel van de voortzetting van het toernooi met ook een belangrijke financiële toezegging

Onze trouwe OLD GRAND DAD steunt ons met een mooie toezegging.

De Brasserie/ Bij Boon helpt ons om de vrijwilligers te kunnen bedanken met een lekkere verrassing.

Golfclub Holthuizen doet niet zichtbaar mee maar met een heel belangrijk aandeel, het beschikbaar stellen van de baan.

Wij kunnen met deze ondersteuning ons doel halen:

DE GOLFERS EEN GEWELDIGE DAG GEVEN.

Golfclub Holthuizen is gastheer en wij als commissie zijn de altijd aanwezige vrijwilligers.

De vrijwilligers die de dag meehelpen zijn er velen, veelal al jaren spelende clubleden maar nu hebben er ook mensen zich aangemeld die nog niet lang bij de club lid zijn. We zijn hier erg blij mee.

Dan de dag en in 1 woord:

WARM

De eerste spelers melden zich al rond 9.00 uur. Ze logeren in de omgeving of verblijven hier voor een korte vakantie.

Wanneer rond 10.30 uur iedereen voorzien is van koffie en Drentse bol en niet te vergeten het snoep, weer aangeboden door “ONZE SNOEPKONING”.

Iedereen wordt welkom geheten door Corrie van Wijk.

Na een foto gemaakt voor De Krant en de dagfotograaf Elvira Visser, lid van onze club en ik hoop nog vaak onze dagfotograaf. Ze loopt overal en dat voor zo’n eerste keer en dan zoveel fotograferen dat vinden wij geweldig, we kijken uit naar de foto’s.

De skills waar veel mensen meelopen worden gewonnen door:

SANDER WALSTRA

altijd rustig op de achtergrond maar nu de grote winnaar. Ik denk dat de overwinning komt omdat de pro Gerrald Komduur een groot gedeelte van de dag aanwezig is en een grote stimulator is voor onze leden.

De winnares van de 9 holes wedstrijd is:

Carolien van Spang

Zij nam de prijs in ontvangst in een prachtige jurk.

De prijzen zijn uitgereikt door de wethouder tevens locoburgemeester van de gemeente Noordenveld mevr. Kirsten Ipema. Met veel belangstelling voor de G-Golfers binnen de clubs is zij in de middag ruim aanwezig.

Kevin een speler van Golfclub Capelle herkende haar als zijn juf van de basisschool, dat was een ontzettend verrassende ontdekking.

De voorzitter Bram Pruis heeft in zijn voorwoord iedereeen een prachtige en plezierige dag met mooie golfervaring en sportieve krachtmeting toegewenst.

Wij hebben geprobeerd dat met elkaar en dan ook samen met :

16 G-Golfers met hun unified, meespelende golfer, alle vrijwilligers en dan komen we aan een totaal van 50 mensen die ons assisteren bij de skills, wedstrijd, EHBO, Brasserie/Bij Boon en voor de hand-en spandiensten in te vullen.

HET IS GELUKT

Als verrassing is er ook iemand meegekomen die de S.O. nationaal volgend jaar in Tilburg gaat organiseren en bij ons wil zien wat een golftoernooi, weliswaar op kleine voet, inhoud. Hij vertelt dat hij veel heeft opgestoken van onze dag.

De G-Golfers vrijwilligers,

Lon, Jolanda, Roely, Leo,Wim en Corrie