Strokeplay 2023

Het was een onstuimig weekend, de 15e en 16e juli, toen de clubkampioenschappen Strokeplay werden gespeeld. Vooral op zondag ging de wind tekeer, de bomen ruisten, piepten en kraakten, evenals veel van de spelers die immers op zaterdag ook al 27 holes hadden gespeeld.

Maar een beetje golfer is natuurlijk wel gewend met verschillende weersomstandigheden rekening te houden en dus werden de ballen wat lager gehouden en sloeg men soms opzettelijk een ‘draw’ of een ‘fade’.

Op zaterdag waren er 34 heren en 7 dames de baan in gegaan voor de eerste twee ronden van respectievelijk 18 en 9 holes. Op zondag resteerden er 26 heren en 6 dames die streden om de felbegeerde titel.

Degenen die zaterdag met het minste aantal slagen waren binnengekomen, startten als laatsten, dus het was geen verrassing dat de kampioenen ook daadwerkelijk in de laatste flights zaten.

Harry Oolders behaalde de titel bij de heren met een totaal van 214 slagen. Goede tweede was Peter Jager met 219 slagen over 45 holes. Bij de dames ging Hetty Meijs er met de titel vandoor. Runner up was Jolande Hollander (250 en 255 slagen).

Het was weer een mooi weekend, en het bleef nog lang gezellig in het clubhuis.

Een speciaal woord van dank voor Peter Jager die jarenlang de wedstrijdleiding van de clubkampioenschappen op zich heeft genomen! Hij heeft gelukkig waardig opvolgers gevonden in het duo Paul Scheffer/Marc De Raedt. We wensen hen veel succes!

kijk voor alle uitslagen bij “meerronden

Strokeplay 23

Klik hieronder door om meer foto’s te zien: