Senioren slotmiddag

Afgelopen woensdag (20 maart) kon dan eindelijk de winter-slotwedstrijd van de senioren competitie gespeeld worden.
Er waren er 35 deelnemers. We werden ontvangen met koffie en thee en na uitleg van Engbert over de spelvorm vertrokieder team naar de eigen hole om te starten.

We speelden een shotgunwedstrijd in een Texas Scramble-vorm, een wedstrijd vooral gericht op gezelligheid.  Alle spelers slaan iedere hole af, vervolgens wordt door het team gezamenlijk de beste van de 4 ballen gekozen om verder te spelen. Vanaf de gekozen positie slaan spelers weer verder. Iedere speler slaat dus altijd weer verder met zijn eigen bal totdat is uitgeholed. Zo krijg je dus per hole een teamscore die wordt ingevuld. Maar er moeten natuurlijk wel winnaars zijn.
De middag werd dan ook afgesloten met prijsuitreiking en een heerlijke royaal gevulde erwtensoep.

Er waren deze middag veel prijzen, er werden prijzen uitgereikt voor de wedstrijd van de dag maar er moesten ook nog overall prijzen uitgereikt worden van de senioren zomer wedstrijden 2023 en de senioren winter wedstrijd 2023/24.
Deze laatste prijzen werden nu pas uitgereikt omdat de afgelopen periode de baan voortdurend gesloten was door het slechte weer.

De dagprijs werd gewonnen door het team van Remy de Boer, Nanda van de Kerk, Pascal Wisnewski en Harry Waninge.
De tweede prijs was voor het team van Lindy Schuman Gerda Schoonenberg, Jan van der Zwaag en Bram Pruis.

De overall prijzen voor de senioren zomer 2023 gingen naar:  eerste prijs Carel Zuhorn, tweede prijs Roelof Ketelaar en derde prijs Fred Claassen.…..
De overall prijzen voor de senioren winter 2023/24 gingennaar; eerste prijs Roelof Ketelaar tweede prijs Carel Zuhorn en derde prijs Jan Tiesinga.

Het was een mooie middag dank zij de wedstrijdleiding en de medewerkers van de Brasserie.

Bram Pruis

Na enig aandringen van de organisatie had een kleine delegatie uit Zuidhorn zich aangemeld om weer eens “onder enige  druk” te presteren:  het ideale moment  om mee te doen !!!

Om 13.00 uur werden alle aanwezigen verwacht, er  waren 35 deelnemers die zich hadden aangemeld. Men had er duidelijk zin in. De weersomstandigheden waren prima. Alhoewel het even “sputterde”….

Nadat de spelersgroepjes elkaar hadden opgezocht vertrok men richting het vertrekpunt; in ons geval hole 5. Ons team bestond uit Lindy Schuman, Jan van der Zwaag, Bram Pruis en Gerda Schoonenberg. Jan hield nauwgezet de score bij. Enige zorgen baarde de late aankomst van Lindy, echter dat kwam helemaal goed.

Vantevoren had ik thuis nog even het internet geraadpleegd hoe het ook alweer zat. Het spel verliep rustig. En het ging eigenlijk best goed. De toch wel enige nervositeit was ik althans vrij snel vergeten. Ook deed ik me er mijn voordeel mee om af en toe “Gouden Tips” van mijn medespelers te krijgen…..Al met al was de sfeer gemoedelijk. Zeker voor de wat minder ervaren wedstrijd spelers/speelsters is dit type wedstrijd een aanrader.

Na ruim 2 uur hadden we de 9 holes gelopen en keerden voldaan terug naar het clubgebouw voor de prijsuitreiking en uiteraard voor de snert.

Onder lovende woorden van Engbert Gotink werd aan  de 1e prijs (een fles wijn) overhandigd aan het team van Harry Waninge, Remy de Boer , Nanda v.d. Kerk-Oele en Pascal Wisnewski. Ons team werd 2e,  (ik had eerlijk gezegd de stand niet echt goed bijgehouden…….) en ook wij  (Jan had verplichtingen elders en was eerder vertrokken)  namen  onze prijs in de vorm van een  doosje chocola graag in ontvangst, met de nodige felicitaties. De winnaars werden vereeuwigd werden op de gevoelige plaat en Harry Waninge deed onder lichte druk van zijn medespelers een dankwoordje…..

Ook werden de nodige wedstrijdspelers van het afgelopen seizoen alsnog  genoemd en beloond met envelopjes met inhoud.

De rij hongerige golfers voor de rijk gevulde snert en een plak roggebrood met spek groeide  snel, maar het was absoluut de moeite waard. Heerlijk. Gezelligheid in het clubgebouw….

Een mooie afsluiter van het winterseisoen.

Gerda Schoonenberg