Par 3 kampioen-schappen

Wat een mazzel; een geweldige ‘Indian Summer’ die tot in oktober voortduurde en daardoor dit jaar eindelijk een droog par 3 clubkampioenschap.

Ze hadden ernaar uitgekeken, de 13 dames en 25 heren die zaterdag 30 september aantraden voor de eerste 18 holes van het laatste club kampioenschap van 2023! De messen waren geslepen en de golfclubs nog eens extra gereinigd en dus kon de strijd losbarsten. Al gauw tekende zich af wie de potentiële winnaars zouden kunnen worden en welke 11 spelers/speelsters zondag relaxed naar de Ryder Cup konden gaan kijken.

De resterende 18 heren en 9 dames betraden zondag 1 oktober om 10:00 uur weer het strijdperk. Aanvankelijk nog met truien en bodywarmers aan, maar die konden al gauw uit.

Jannes Bathoorn, die na dag 1 bovenaan stond, en Peter Klomp waren aan elkaar gewaagd. Het bleef spannend tot het einde. Uiteindelijk werd een slag in de grond Jannes fataal en dus kwam Peter als winnaar uit de strijd met een totaal van 177 slagen.

Bij de dames was Annemarie Smith na een fenomenale eerste ronde van 55 slagen (1 boven de baan) niet meer in te halen. Zij won glorieus met een totaal van 181 slagen. De strijd om de tweede plaats ging tussen Anne-Marie van Dijken en Hetty Meijs, en werd uiteindelijk in het voordeel van Hetty beslist.

Bij de prijsuitreiking werden naast de prijswinnaars van dit kampioenschap, Annemarie Smith en Peter Klomp ook de “Ot” en “Sien” winnaars in de bloemetjes gezet. Respectievelijk Peter Jager en Hetty Meijs. De Ot&Sien finale (dubbels) moet nog worden gespeeld, dus die huldiging komt later.

Voor Peter Jager was dit de laatste keer dat hij als wedstrijdleider de clubkampioenschappen begeleidde. Hij draagt het stokje over aan Marc De Raedt en Paul Scheffer. Bij een afscheid hoor een cadeautje en dus kreeg Peter een mooi flesje wijn uit handen van de voorzitter. Dankjewel Peter voor alles wat je hebt gedaan voor de clubkampioenschappen!

Het bleef nog lang gezellig op het terras en in het clubhuis waar de Ryder cup te zien was op het tv scherm! En zo konden we constateren dat ook tijdens die belangrijke wedstrijd wel eens een puttje wordt gemist. Er is nog hoop! Blijf oefenen en misschien tot volgend jaar tijdens de clubkampioenschappen!

De kampioen heren: Peter Klomp (+wedstrijdleiding)

2e prijs: Jannes Bathoorn

Winnares Annemarie Smith

Winnaar “Ot” Peter Jager (met toekomstige wedstrijdleider Marc De Raedt)