Noord Nederlandse Senioren Competitie 2023

Op  9 augustus is de laatste wedstrijd in Poule C van de Noord Nederlandse Senioren competitie gespeeld op de baan van Martensplek in Tiendeveen. Het team van die golfclub hoefde – als gastheren – uiteraard niet te spelen, maar ze waren ook niet meer in te halen door de andere clubs. Ze hadden al 6 wedstrijden gewonnen!

Het is Holthuizen daarmee niet gelukt om tot de finale door te dringen. De winnaars van poule A en poule B waren respectievelijk Drentsche 2 en Hooge Graven. Zij en de winnaars van onze poule -Martensplek 2 – gaan door naar de finale op 31 augustus om zich daar bij winst de kampioen te mogen noemen van 2023. Een finale die op GC De Compagnie wordt gespeeld.

Wie was het ook weer die zei: “de bal is rond”. Welnu, dat heeft Holthuizen ook gemerkt. Na drie gespeelde wedstrijden waren we aardig op stoom voor de eerste plaats, maar bij de vierde wedstrijd kregen we een flink pak slaag en leek alleen een sterke winst van ons en krachtig verlies van de andere partijen ons nog te kunnen redden. Maar het golfspel heeft een innige relatie met vrouwe Fortuna, want na drie wedstrijden “himmelhoch jauchzend” werd het “zum Tode betrübt”. Kortom, we eindigden als vierde in de poule.

Als verliezer heb je de troostprijs van “het was leuk om mee te doen”, maar uiteraard wil je winnen. Toch was het weer een leuk toernooi en ook een uniek gebeuren want 3 poules van elk 7 teams duidt op de aantrekkelijkheid van deze competitie: 16 clubs waarvan sommige met meerdere teams uit noord Nederland spelen maar wat graag mee. Het is uniek omdat deze competitie alleen plaats vindt in de drie noordelijke provincies (plus Ommen en Emmeloord) en niet valt onder auspiciën van de NGF.

Vanuit Holthuizen hebben zo’n 15 heren meegespeeld, mensen die we regelmatig bij de senioren wedstrijden op woensdagmiddag en/of de herenmiddag tegenkomen. Velen van hen weten van vorige jaren dat het een prachtig evenement is en men speelt met enthousiasme op de andere banen vaak eerder met dan tegen de andere clubs.

Captains:

Jan Slenema