Matchplay 9-10 september

Zaterdagmorgen 9 september

De dauw ligt nog op de baan, Tjerk maait de laatste green. De lucht is al strak blauw. Het zal die dag en de volgende ruim 30 graden worden.

In die omstandigheden begonnen 16 heren aan het clubkampioenschap Matchplay. Elke ronde een 18 holes wedstrijd, vier rondes lang. De finalisten hebben na twee dagen ongeveer 70 holes gelopen.

Het was een prachtig toernooi. Veel strijd en passie, veel plezier en een grote gunfactor. Misschien wel het mooiste toernooi van het jaar, waarin niet alleen techniek maar ook uithoudingsvermogen en slim spelen een factor was.

Uiteindelijk was de vraag: wie maakt de minste fouten en houd zijn spel bij elkaar.

De meeste wedstrijden waren spannend tot de laatste holes. Het was Nils Labordus die zaterdagmiddag voor een verrassing zorgde door Harry Oolders te verslaan, Sjon Troudes die met een magistrale put op 18 Roelof Jan Bolt de weg naar zondag versperde, Dick Tauran die Bert Gerding versloeg en Bart Jan Jansen die in Arjan van Hoogen opnieuw een speler uit heren 2 moest verslaan.

In de finale was het verschil niet groot. Met 2 holes te gaan kwam Nils terug tot 1 hole achterstand, maar het gras voor de teebox op 18 werd hem fataal. Een prachtige tweede plek voor hem, en Bart Jan Janssen een verdiend kampioen.

De foto’s spreken voor zich. Met dank aan Paul Scheffer en Marc De Raedt die geleidelijk de wedstrijdleiding zullen overnemen, aan de greenkeepers die zaterdag en zondag zorgden voor strakke greens en nieuwe pinposities, de horeca die lang moest wachten en op zondag middag nog “even “aan de bak moest.

Met vriendelijke groet,
Peter Jager
Mail:  peter.a.jager@xs4all.nl
Tel:     06 – 51 51 55 84