Handicart wedstrijd 20 augustus

Er gaat niets boven je in te spannen voor een goed doel. Dat er ook nog ideale omstandigheden waren, zoals het mooie weer en een goed geprepareerde golfbaan maakte het allemaal natuurlijk nog een stuk leuker.

De 27 deelnemers kwamen na 18 holes voldaan en vol verwachting weer in het clubhuis om met spanning te wachten op de uitslag van de wedstrijd, maar natuurlijk ook  het vooruitzicht daarna de trekking van de loterij en vervolgens de traditionele veiling.

Het was met een drankje en een hapje op het terras geen straf om samen gezellig af te wachten wie er dit jaar in de prijzen zouden vallen. Ik laat u niet verdere in spanning, maar het moet gezegd. dat degene die niet hebben meegedaan heel veel hebben gemist!

Anita Groenman won de eerste prijs, een niet te versmaden wandsculptuur in de vorm van een stierenkop gemaakt door een collectief van kunstenaars met een beperking. De tweede prijs, gewonnen door ondergetekende, waren  2 vouchers voor 18 holes bij golfclub Duurswold.

Roelie Aukema won de derde prijs. Zij mocht ook een Birdy mee naar huis nemen, net als Eds Keizer, Jan Tiesinga en Remy de Boer.

Daarna de lang verwachte de loterij waarbij oud-consul Frans de Bree de winnende lootjes trok, en als klap op de vuurpijl de traditionele veiling door de nieuwe handicart consul Albert Postema met Hetty Meijs als assistente.

Albert werd bij het indelen van de wedstrijd en het verwerken van de uitslag achter de (computer-) schermen geholpen door Marc De Raedt en zijn echtgenote Barbara, die ook de verwerking van de financiën voor haar rekening nam. Zij worden hiervoor heel hartelijk bedankt, evenals degenen die artikelen voor de veiling inbrachten.

Na afloop werd er nog lang nagepraat wat genuttigd in de Brasserie van onze golfclub, waarna ook bekend werd dat deze dag totaal bijna 1.500 euro heeft opgebracht voor de Stichting Handicart.

Geachte clubgenoten, alle 27 spelers waren het met elkaar eens dat deze leuke wedstrijd veel meer deelnemers verdient, en zij zullen er dan ook alles aan doen om iedereen het komende jaar te laten weten dat het waanzinnig leuk is om hiervoor tijd vrij te maken.

Meer deelnemers betekent meer euro ‘s die de Stichting  Handicart heel hard nodig heeft om alle werkzaamheden voort te kunnen, zetten ieder jaar maar weer.

Waarvan acte.

Carla Hofsteenge-Bauer