G-golf toernooi in Tilburg

Dit jaar is het niet nodig om een keuze te maken.

De RODERMARKT wordt pas volgende week gehouden en dat scheelt veel wikken, wegen en vooral besluiten door onze golfers. We hebben samen wel de afspraak dat we het ene jaar naar het toernooi in Tilburg gaan en het andere jaar in Roden blijven voor DE RODERMARKT, maar soms komt dat niet uit.

De twee evenementen vallen eigenlijk altijd gelijk, behalve als ????????

We vertrekken dan ook op 16 september in alle vroegte naar Tilburg, heerlijk samen in de taxibus. Wat is dat toch een gezellige rit iedere keer weer met onze vrijwilligster/chauffeuse Jolanda aan het stuur.

Als de eersten om 7.00 uur op de parkeerplaats verschijnen is de bus al ingepakt en klaar voor vertrek. Het gaat tot de brug bij Gorinchem voorspoedig, maar dan …..FILE! Gelukkig hebben we wat tijd over, maar eigenlijk niet zoveel als we horen dat het wel 25 minuten kan duren. De rit duurt dan ook een half uur langer dan op de terugtocht.

Aangekomen is het rennen voor het Brabantse worstenbroodje en de koffie. De tassen staan intussen klaar op het terras en we zijn net op tijd voor de start van de skills. Dat onze golfers goed tegen een stootje/kink in de kabel opgewassen zijn is een pre op zich. Veranderingen in het programma zou zomaar een goede start in de weg kunnen zitten.

In de morgen worden de skills, korte-en lange putts, afstandslagen, chip en pitch gespeeld en er wordt door Janine, Sander en Job een mooie start neergezet.

Na weer een voortreffelijke lunch met de zo gewilde kroketten starten we op de grote baan voor onze 9 holes op Prise d’ Eau. Een goede oefening voor volgend jaar.

De indeling is bij onze golfers van net zo van belang als bij iedere andere golfwedstrijd. Janine is tevreden over de indeling en Job kan ook terugkijken op een gezellige wedstrijd.Helaas moesten Sander en Leo (unified) zonder directe tegenstander spelen. Wel liep de caddy mee.

Na een zeer warme middag zijn alle spelers om vier uur binnen. Het douchen geeft weer extra energie.

Er wordt met veel spanning uitgekeken naar de prijsuitreiking, zowel door de spelers maar als de begeleiding. Het geklap voor de spelers is niet uit de lucht.

* Janine heeft de vierde prijs in haar division

* Sander volgt in een andere division als tweede

* Job maakt het compleet om tweede te worden in zijn division.

Allemaal met een mooie beker, gaan we op naar de barbecue, die weer geweldig is.

We zijn natuurlijk erg trots op de behaalde prijzen, maar het plezier en voldoening tijdens de golfronde is een niet te verwaarlozen onderdeel bij onze G-Golfers maar ook zeker bij de begeleiding.

In juni 2024 zullen de Special Olympics Nationaal gehouden worden op Golbaan Prise d’ Eau.

Wij zullen dan drie dagen logeren in de Beekse Bergen om van daaruit de festiviteiten te “beleven”.

Corrie

G golf Tilburg1