CK par 3 – 5/6 oktober

Soms kom je met echt dubbele gevoelens van de baan. Als ik terugkijk naar de eerste dag, kan ik samen met Dick beweren dat we onszelf helemaal hebben weggecijferd voor het uiteindelijke resultaat van Laurens. We realiseren ons dat dit niet helemaal geloofwaardig gaat overkomen. Als je kijkt naar het feit dat we beiden ooit vice-kampioen zijn geweest, is het duidelijk dat we geen schim meer zijn van ons oorspronkelijk hoge  niveau (haha). Kwestie van accepteren blijkt toch heel moeilijk, maar er zijn gelukkig ergere dingen in het leven.
Maar dat was één kant van de “levensbeschouwingen”. Tijdens de prijsuitreiking memoreerde ik al mijn grote blijdschap over de eerste of misschien tweede  deelname van een aantal “jongeren” onder ons. Dat er “jongeren” zijn die vrij snel aan clubkampioenschappen deelnemen is alleen maar te prijzen en wordt meer dan toegejuicht. Langs de andere kant wil ik mijn teleurstelling niet wegschrijven over de “oude” garde die niet mee durft te doen omdat………. In een aantal gevallen wel NGF competitie spelen, maar voor de eigen clubkampioenschappen verstek laten gaan kan ik niet helemaal rijmen met elkaar.
Maar nu terug naar de euforie: mooi weer, prima baan, mooi gemaaide en geswipete greens!

Een mooi gemêleerd gezelschap ging zaterdag de strijd aan, wetende dat er 21 heren en 6 dames de volgende dag verder mochten strijden.
En dat alles zou resulteren in toch verrassende resultaten bij de heren. Van de top-10 van de afgelopen jaren bleef grosso modo weinig over en gelukkig meldden zich nieuwe sterren in de bovenste regionen.
Bij de dames blijf je in de top-10 dezelfde namen zien, af en toe in een andere volgorde. Jammer dat Annemarie van Dijken moest uitvallen wegens een opspelende blessure.
Net voor de prijsuitreiking werd een hole-in-one gememoreerd door Kees de Hartog die hij ’s ochtends scoorde op hole 8 en resulteerde in een drankje voor alle deelnemers.

Volgens mij heeft iedereen het ontzettend naar de zin gehad en zullen de deelnemers van dit weekend zich volgend jaar zeker weer melden.
Voor alle duidelijkheid  hieronder nog even de top-3 bij de dames en heren.

Dames     Heren
1 Annemarie Smith          1 Laurens Drijfhamer
2 Barbara De Raedt   2 Harry Oolders
3 Erna de Boer   3 Jeroen Hulshoff

Dank voor ieders deelname en alvast een fijn winterseizoen toegewenst!

Marc