NNSC zomercompetitie

De Noord-Nederlandse Senioren competitie (voor heren; er bestaat een dames variant) is op 30 augustus jl afgerond met de finale wedstrijd van de winnaars van de drie poules: De Drentsche 2; Duurswold 1 en Martensplek. Holthuizen, dat dit jaar met twee teams in resp poule B en poule C meedeed, greep nipt naast een finale plaats.

Die finaledag was niet alleen bestemd voor de winnaars van de drie poules. Alle deelnemende clubs waren vertegenwoordigd: een grote groep van meer dan honderd spelers genoten van een prachtige dag op de mooie baan van de Hooge Graven bij Ommen.

Dat Holthuizen met twee teams meedeed, kwam mede doordat Holthuizen de regio-coördinatoren levert die verantwoordelijk zijn voor het speelschema én doordat twee teams afhaakten. Door een tweede team van Holthuizen te vormen, kon er in poule B toch een volledig programma gespeeld worden. Dit hield echter wel in dat er gedurende een periode van 6 weken er per week 12 Holthuizers op pad gingen om hun krachten te meten met andere clubs op banen in heel Noord Nederland.

Dit waren niet telkens de zelfde spelers, maar in totaal hebben 26 heren er aan meegedaan. Het evenement wordt dus breed gedragen en niet door een select groepje.

Of we volgend jaar weer met twee teams meedoen, is afhankelijk of andere clubs zich melden (De Compagnie; Westerwolde; Heidemeer zijn nog opties).