G-golfers bereiden zich voor op Special Olympics

20 april is het zover;

We gaan naar Appelscha om te trainen op een grote baan voor de Special Olympics Nederland.  De bus van WINN staat al vroeg op de parkeerplaats klaar. Wanneer alles en iedereen erin zit kunnen we vertrekken met ons aller chauffeur Jolanda.
Janine en Sander moeten deze keer uit Assen komen en vandaar uit zal er ook een auto rijden.

We gaan ervan uit dat het Thomashuis weer snel bewoond gaat worden door hun bewoners. Dan wonen ze weer op loopafstand aan het eind van onze parkeerplaats.

De opening van de S.O. Nederland start in Breda op 14 juni met een groots gebeuren.

DE OPENING

Er doen ruim 3000 spelers, unifieds en coaches mee aan deze dagen. De vrijwilligers bij alle sporten zijn hierbij niet meegerekend. Het is iedere keer weer een ontzettend groot en gezellig gebeuren.

Onze spelers zien hun golfvrienden terug en strijden verdeeld over twee wedstrijddagen 9 holes voor het allerhoogste. Job de speler en Richard de unified zullen hun titel samen moeten verdedigen.
Wij spelen op Prise d’Eau in Tilburg, de prachtige baan waar we de afgelopen jaren al meerdere keren geweest zijn om daar een jaarlijks toernooi te spelen. Slapen doen we in Safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek.

Het is een geweldige happening waar onze G-golfers van Golfclub Holthuizen al meerdere keren aan mee hebben gedaan. De spelers die meegaan zijn: JANINE, JOB, SANDER en voor het eerst MARJOLEIN. Daarnaast hebben we een vaste groep begeleiders die ook de unified zijn van de spelers. Daar tusssendoor heeft iedere tak van sport eigen coaches.

Dit jaar zou Wim onze coach zijn geweest in Tilburg. Wim is helaas niet meer onder ons. Wij zullen hem als de man, die geliefd – en er altijd was voor de G-leden en zo enorm veel heeft gedaan voor ze, moeten missen.

De vrijwilligers die zich aangesloten hebben bij de groep zijn een welkome aanvulling. We hopen dat: Bert, Dave, David, Fokko, en Rob zich thuis zullen voelen bij de commissie G-leden.

We zullen op Golfclub Holthuizen onze rondes lopen en lessen op zaterdagochtend volgen en dan op 14, 15, 16 juni: OP NAAR BREDA EN TILBURG!

C. Van Wijk