8 juli, een warm g-golf toernooi

Warm..

Een warm welkom was er voor de deelnemers aan het G-golftoernooi en hun begeleiders,  op zaterdag 8 juli. Wat was het leuk om elkaar weer te zien! Onze G-golferswaren trots dat hun golfvrienden en -vriendinnen op deze warme dag naar Holthuizen waren gekomen voor het G-golftoernooi.

Want warm was het zeker; de deelnemers werden dan ook rijkelijk voorzien van flesjes water toen ze de baan in gingen. Maar eerst was er natuurlijk koffie, thee of fris met iets lekkers. Een goed moment om even bij te praten.

Maar daarna moest men toch serieus aan de bak. Allereerst stonden de “skills” op het programma. Chippen, pitchen, putten; zo makkelijk is dat nog niet. Maar de deelnemers sloegen zich er dapper doorheen en vergaarden een mooi aantal punten.
Daarna een heerlijk lunchbuffet. De G-golfers en hun begeleiders lieten het zich goed smaken.

Na de lunch begon het serieuze werk op de hoofdbaan. Een 9-holes wedstrijd waarbij de G-golfer samen met zijn unified speler probeerde met zo weinig mogelijk slagen de baan door te komen. Dat was wel even een dingetje, bij deze temperatuur. Goed blijven drinken, was het devies.

Uiteindelijk was iedereen weer binnen, met betere of iets mindere resultaten. Maar dat geeft niet want dat hoort uiteindelijk bij het golfspel. En eigenlijk is iedereen die met deze temperaturen een wedstrijd speelt een winnaar!

En toen was er de prijsuitreiking. Wethouder Kirsten Ipema sprak warme woorden en reikte aan alle g-golfers een ‘gouden’ golfbeeldje, een balletje en snoep uit. De winnaars in beide categorieën kregen daarnaast een mooie golftrofee. De winnaar van de skills was ‘onze eigen’ Sander Walstra. De middagwedstrijd werd gewonnen door Carolien van Spang.

Na de wedstrijd was er een heerlijke, door de Brasserie bereide, Barbecue. Een feestelijke afsluiting van deze prachtige zomerse dag die mede mogelijk is gemaakt door de sponsoren: Gemeente Noordenveld, de Rabobank, Menzis en Stichting Old Grand Dad. Daarnaast hebben ook De Brasserie, Bij Boon en Sweetpoint Candy bijgedragen. En natuurlijk was deze dag zo succesvol dankzij de hulp van de vele vrijwilligers.

Ondanks de warmte, hebben we genoten van deze prachtige dag. We kijken uit naar een volgende keer en hopen onze speciale gasten nog vaker te mogen ontvangen bij Golfclub Holthuizen.

Hieronder de fotogalerij van Roel Lubbers.

klik op de foto voor volledige weergave.

En een paar foto’s van de prijsuitreiking:

Nog niet alle foto’s zijn binnen. In de loop van de week zullen er meer foto’s worden toegevoegd.

En kijk op ditisroden.nl en in de plaatselijke kranten voor meer verslagen.