Gastspelers

Het online reserveren van een starttijd als gastspeler bij Golfclub Holthuizen

Om te spelen op de hoofdbaan van Holthuizen is het nodig een starttijd te reserveren. Dit is niet het geval voor de par 3 baan. Bij de eerste afslagplaats van de par 3 baan staat een ballenspiraal. Door een bal te plaatsten in de spiraal wordt het volgorde van afslaan bepaald. Voordat u afreist naar de golfbaan is het raadzaam om de kalender te raadplegen. Hierop wordt aangegeven of er bijzondere activiteiten plaats vinden waardoor de par 3 baan eventueel niet beschikbaar is.

Vooraf registreren

Op de homepage van de website van Golfclub Holthuizen ziet u “starttijd reserveren”. Als u hierop klikt verschijn een scherm waarop u “login als gast” met de keuze om in te loggen of te registreren. Als u voor het eerste keer een starttijd online wilt reserveren via de website van een golfbaan die gebruik makt van software van E-Golf4U (meer dan 150 golfverenigingen in Nederland) is het noodzakelijk om te registreren. Hiermee creëert u een “account” waarmee u starttijden kunt reserveren op alle banen die E-Golf4U software gebruiken (mits de vereniging dat zo heeft ingericht). Het systeem vraagt om een aantal gegevens waaronder een email adres en een door u gekozen password. U ontvangt daarna een email waarin u wordt gevraagd om het e.e.a. te bevestigen. Vervolgens kunt u d.m.v. het email adres en password inloggen om een starttijd te reserveren.

Het reserveren van een starttijd

Eenmaal ingelogd in het reserveringsysteem heeft u de gelegenheid om de datum te kiezen waarop u wilt spelen (starttijden mogen maximaal 8 dagen vooruit on-line worden geboekt).  Vervolgens geeft u aan of u 9 of 18 holes wilt spelen. De groene blokken die dan worden getoond geven de nog beschikbare tijden aan. Door op een van de blokken te klikken maakt u een reservering. U heeft nu de gelegenheid om tot maximaal 3 spelers toe te voegen aan u flight.  (In het geval dat er 4 spelers zijn mag de som van de playing handicaps maximaal 104 zijn);

Als laatste stap wordt u geacht om de reservering te bevestigen. In het geval dat er is gekozen voor het spelen van 18 holes heeft u een starttijd en een doorkomst tijd toegewezen gekregen. De tweede tijd is precies 2 uur later dan de starttijd.

Binnen enkele minuten ontvangt u een mail met de bevestiging van de gemaakte starttijd.

Tot slot

Lukt het niet om u starttijd online te reserveren dan kan dat geregeld worden via het secretariaat dat door de week overdag is te bereiken onder telefoonnummer 050-5015103.