Hole in one

Een hole-in-one betekent dat de bal in 1 slag van de tee in de hole gaat.

Om in aanmerking te komen voor de registratie van een hole-in-one bij de golfclub moet deze voldoen aan de volgende voorwaarden:

De hole-in-one wordt gescoord tijdens een wedstrijd uitgeschreven door de Wedstrijdcommissie.
De hole-in-one wordt gescoord tijdens een volledige ronde van tenminste 9 holes op een baan met een minimale lengte van 1375 meter (voor de Par-3 baan betekent dit een ronde van 18 holes), onder qualifying condities en in aanwezigheid van tenminste één medespeler.
De minimale lengte van de hole-in-one bedraagt bij de heren (van geel) 100 meter, bij de dames (van rood of geel) 80 meter en voor een jeugdlid (van rood of geel) 75 meter, waarbij wordt uitgegaan van de lengte zoals opgegeven op de scorekaart.
Dit betekent dat niet op elke hole op de Par-3 baan een hole-in-one geslagen kan worden.