Noord Nederlandse Senioren Competitie

Al een flink aantal jaren wordt de Noord Nederlandse Senioren competitie voor heren georganiseerd en vrijwel alle clubs in Noord Nederland (Friesland, Groningen, Drenthe) nemen er aan deel. Deelname is bedoeld voor spelers met een handicap tussen 18.5 en 36.0 en die, in principe, niet met de NGF voorjaarscompetitie meedoen.

Het is een druk bezette competitie van 3 poules met elk 7 deelnemende clubs die in de maanden juli en augustus wordt gespeeld. Holthuizen speelt in poule C mee en was op 29 juni gastheer bij de start van de competitie.

We hadden er een prachtige dag bij met wel een dreiging van regen, maar daar bleef het bij. De spelers waren zeer tevreden over de kwaliteit van de baan en spraken na over de moeilijkheidsgraad: Holthuizen had hen toch lelijk verrast door z’n moeilijkheid. We beschouwen dat als een groot compliment.

We ontvingen vanaf tien uur 36 spelers van ons omringende clubs. Sommige heren met respectabele leeftijden (één van 84!) en allen zeer gretig om de baan in te gaan om te spelen.

Per match speelden drie viertallen tegen elkaar in 18 holes en de uiteindelijke uitslagen lagen niet ver uit elkaar. Dat belooft een interessante competitie te worden, waarin team Holthuizen vanaf 6 juli zijn plaats moet zien te verwerven.

De deelnemende clubs zijn, naast Holthuizen, Duurswold, Noord-Nederlandse, Hildenberg, De Compagnie, Martensplek en de Gelpenberg.

Bij doorkomst stond er voor de heren een zoute haring (of alternatief) te wachten en na afloop spraken de heren lang na onder het genot van het aangeboden hapje zoals de sfeerfoto’s laten zien.

JB